Zatím jsem PPC nezkoušel, ale láká mě to. Bohužel se do toho nemůžu nějak dostat, potřeboval bych nastudovat nějaké články, návody, teoretické příklady.
- Kde jste se učily PPC vy a jak?
- Znáte nějaké stránky, kde polopatě vysvětlují jak na to?
Chtěl bych vyzkoušet nějakou kampaň u jednoho travel webu, stále nechápu jak se pozná třeba u Invie, že zákazník nakoupil a přišel z PPC a nikoliv z vyhledávače atd. takže bych byl rád za každý zdroj, každou informaci a vysvětlení.
Díky
PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
O affiliate a online podnikání píšu čas od času na svém blogu TipInternet.cz
Re: PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
U travel webu, kde máš affil odkazy, nepoznáš, zda byl nákup proveden návštěvníkem z PPC, nebo z vyhledáváčů. Může max. zjistit počet kliknutí na odkaz v Analytics, ale konverze ne. Konverze bys zjistil, pokud by návštěvník nakupoval přímo na tvém webu, tzn. měl tam objednávkový formulář.
Alespoň tohle vím já, pokud má na to někdo způsob, tak se rád přiučím. Jinak zkus http://vetrovka.cz/serial-ppc-prakticky
Alespoň tohle vím já, pokud má na to někdo způsob, tak se rád přiučím. Jinak zkus http://vetrovka.cz/serial-ppc-prakticky
Re: PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
onsad nemá pravdu. U většiny affiliate programů si můžeš nastavit i subid, v případě Invie se to jmenuje "název kampaně". Takže si pak do tohoto subid uložiš z kterého PPC zdroje zákazník přišel (Google, Seznam, Facebook, jiný) a na jakou reklamu přišel. Poté v přehledech nádherně zjistíš, které reklamy konvertují a které ne a vyhážeš je.
Přečtěte si knihu Jak prodat více díky AFFILIATE MARKETINGU. Využijte 1. český software, který umožňuje komukoliv velmi rychle spustit affliate program pro váš e-shop či projekt AffilBox.cz. Partneři se mohou registrovat do +500 kampaní na 1 místě = na Partnerbox.cz. A neměly by vám ujít naše 2 podcasty = Affilboxí a Partnerboxí.
Re: PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
O subID jsem nevěděl. Teď jsem se díval do Adbenefit a tam to je. Ale např. využívám starší Post Affiliate Pro u Sportobchod.cz a ten nemá ani kanály. Takže úplný standard to není. A pokud se nepletu, tak bude nutné nejak programově zajisti, aby se ti měnily affil odkazy podle refferera kampaně, musí se měnit subID odkazů. Mám už ted pravdu?
Teď mě napadlo, že by se tak daly použít i obyčejné kanály.
Teď mě napadlo, že by se tak daly použít i obyčejné kanály.

Re: PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
Od toho tu to forum je, aby jsme se něco nového dozvěděli. Starší PAP neznám, verze 4 je má ve standardní výbavě.
Ano programově. Stačí pro každou reklamu udělat URL třeba google url builderem. Potom už to je jednoduché:
Jen si dle proměnných utm_source, utm_medium a utm_campaign nastavíš, co chceš zobrazit za odkaz.
Ano programově. Stačí pro každou reklamu udělat URL třeba google url builderem. Potom už to je jednoduché:
Jen si dle proměnných utm_source, utm_medium a utm_campaign nastavíš, co chceš zobrazit za odkaz.
Přečtěte si knihu Jak prodat více díky AFFILIATE MARKETINGU. Využijte 1. český software, který umožňuje komukoliv velmi rychle spustit affliate program pro váš e-shop či projekt AffilBox.cz. Partneři se mohou registrovat do +500 kampaní na 1 místě = na Partnerbox.cz. A neměly by vám ujít naše 2 podcasty = Affilboxí a Partnerboxí.
Re: PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
Kampaňové parametry samozřejmě znám, je to součást mé práce.
URL builder: http://support.google.com/googleanalyti ... swer=55578
Tool pro KW u PPC kampaní, odstraní diakritiku, přidá shody atd. http://kw.tre.sk/step2

URL builder: http://support.google.com/googleanalyti ... swer=55578
Tool pro KW u PPC kampaní, odstraní diakritiku, přidá shody atd. http://kw.tre.sk/step2
Re: PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
u Sportobchod.cz by mel fungovat parametr v url data1
Napr. http://www.sportobchod.cz?a_aid=1d102396&data1=sklik
Napr. http://www.sportobchod.cz?a_aid=1d102396&data1=sklik
Re: PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
Tak jsem kompletně přelouskal nápovědu Skliku, nějaký teoretický i praktický stránky, včetně té od Větrovky a myslím si, že mi to leccos vysvětlilo, stále mám ale řadu nejasností.
- Lze vůbec nastavit jako cíl například prodej na affiliate stránce, případně alespoň návštěvu cizí affialite stránky?
- Jak vůbec lze zjistit u affiliate zda člověk přišel z organického vyhledávání a nakoupil, či zda přišel z PPC a nakoupil? Abych mohl vyhodnotit, zda je kampaň zisková či prodělečná
- Pokud zadám parametry cílové URL do PPC inzerátu, objeví se například v PAP či HasOffers ve statistikách prvního prokliku? Tedy při případném nákupu zjistím, že uživatel, který nakoupil, vstoupil na moji stránku proklikem v PPC?
Jde mi o jednu podstatnou věc. Na své weby tlačím traffic přes organické vyhledávání, nyní bych chtěl vyzkoušet zapojit i nějaké kampaně přes PPC. Chci ale odlišit, zda prodeje pocházejí právě z organického vyhledávání nebo zda přes proklik u PPC, abych mohl lépe vyhodnotit, zda má kampaň smysl, zda je potřeba ji dále modifikovat atd. Jak na to?
Hodně z vás tu PPC využívá, rád bych kdyby se někdo podělil o to, jak využívat statistiky u vícerowebů a jak dělit organické vyhledávání a PPC při konverzích.
- Lze vůbec nastavit jako cíl například prodej na affiliate stránce, případně alespoň návštěvu cizí affialite stránky?
- Jak vůbec lze zjistit u affiliate zda člověk přišel z organického vyhledávání a nakoupil, či zda přišel z PPC a nakoupil? Abych mohl vyhodnotit, zda je kampaň zisková či prodělečná
- Pokud zadám parametry cílové URL do PPC inzerátu, objeví se například v PAP či HasOffers ve statistikách prvního prokliku? Tedy při případném nákupu zjistím, že uživatel, který nakoupil, vstoupil na moji stránku proklikem v PPC?
Jde mi o jednu podstatnou věc. Na své weby tlačím traffic přes organické vyhledávání, nyní bych chtěl vyzkoušet zapojit i nějaké kampaně přes PPC. Chci ale odlišit, zda prodeje pocházejí právě z organického vyhledávání nebo zda přes proklik u PPC, abych mohl lépe vyhodnotit, zda má kampaň smysl, zda je potřeba ji dále modifikovat atd. Jak na to?
Hodně z vás tu PPC využívá, rád bych kdyby se někdo podělil o to, jak využívat statistiky u vícerowebů a jak dělit organické vyhledávání a PPC při konverzích.
O affiliate a online podnikání píšu čas od času na svém blogu TipInternet.cz
Re: PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
Tak možností jak toto řešit je hned několik:
1) Umí to RS - máš vyhráno; každý návštěvník má svoje ID, to předáš v cookie do data1 (PAP) nebo do SubID (Hassoffers) a dále se nemusíš o nic starat (HasOferrs má pak svoje APi, takže jdou udělat statistiky, grafy a jiný vychytávky)
2) Podle kampaně si uložíš cookie; například z Sklik.cz můžeš mít odkazovou stránku jako
www.mojestranka.cz/?SetCookieByCampaign=Sklik a tohle CAMPAIGN si hodíš do data1 nebo SubID
Cookie může být buď PPC, nebo organic, nebo refferal, mailing, direct a co já vim ještě...
Toto pro tebe bude asi nejvhodněší, parametry z url předáš do SubID:
Kod pak bude vypadat třeba takto:
http://track.adbenefit.cz/aff_c?offer_i ... sub=<?echo $_COOKIE['campaign'];?>
3) Jak nastavit cíl v GA? Na většině webů neodkazuješ přímo, ale přes nějakou redirect stránku, do té si pak vložíš GA kód pro cíle a je to. Nebude to přesné na 100%, ale přesnost bude v konverzním poměru (Tedy máš konverzní poměr 60%, statistiky máš na 60% přesné - pro představu to stačí)
1) Umí to RS - máš vyhráno; každý návštěvník má svoje ID, to předáš v cookie do data1 (PAP) nebo do SubID (Hassoffers) a dále se nemusíš o nic starat (HasOferrs má pak svoje APi, takže jdou udělat statistiky, grafy a jiný vychytávky)
2) Podle kampaně si uložíš cookie; například z Sklik.cz můžeš mít odkazovou stránku jako
www.mojestranka.cz/?SetCookieByCampaign=Sklik a tohle CAMPAIGN si hodíš do data1 nebo SubID
Cookie může být buď PPC, nebo organic, nebo refferal, mailing, direct a co já vim ještě...
Toto pro tebe bude asi nejvhodněší, parametry z url předáš do SubID:
Kod pak bude vypadat třeba takto:
http://track.adbenefit.cz/aff_c?offer_i ... sub=<?echo $_COOKIE['campaign'];?>
3) Jak nastavit cíl v GA? Na většině webů neodkazuješ přímo, ale přes nějakou redirect stránku, do té si pak vložíš GA kód pro cíle a je to. Nebude to přesné na 100%, ale přesnost bude v konverzním poměru (Tedy máš konverzní poměr 60%, statistiky máš na 60% přesné - pro představu to stačí)
Re: PPC - kde najít návody, teoretiku atd.
Lze, nebo není v rozporu s pravidly Skliku propagovat affil linky přímo? Tzn. inzerát míří s mým ID rovnou z banneru do obchodu.
Díky za odpověď
Díky za odpověď

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů